Marketingfolk kunne uden problemer vinde verdensmesterskabet i bullshit-bingo. Der bliver konstant opfundet nye begreber – jeg nævner lige i flæng: Loop Marketing, Data-Driven Storytelling, Account-Based Everything, Growth Hacking, Always-On Marketing og Customer Obsession (goodness – the drama!).
Hver gang der kommer en ny teknologi, er der nogen, der proklamerer, at alt det, vi plejer at gøre, nu er dødt. Det passer ikke. Ting dør ikke - de udvikler sig bare.
Problemet med det her overflødighedshorn af nye begreber og dramatiske udtalelser er, at det bliver sværere at gennemskue, hvad der er reelt – og hvad der bare er varm luft. Her vil jeg prøve at komme tættere på, hvad jeg mener, flytter noget i B2B-marketing - og hvordan HubSpot kan bruges til at understøtte det i praksis.
For marketing har i sin grundessens ikke ændret sig. Det handler stadig om at være vedkommende, skabe værdi og holde fokus på det, der faktisk flytter forretningen.
I min optik er der flere ting, der fortjener opmærksomhed. Så lad os se på noget af det væsentlige, der rører sig.